مدیریت بودجه و توسعه منابع اقتصادی دانشگاه سمنان
 
 
 
نام و نام خانوادگی:
 آقای حسن امامی
شماره تماس: 023-31535094
 
 
مدیریت بودجه و توسعه منابع اقتصادی، متولی سیاست‌گذاری مالی، تدوین نظام‌های بودجه‌ریزی و طراحی مسیرهای پایداری مالی در دانشگاه سمنان است. این مدیریت با رویکرد عملکردمحور و آینده‌ساز، تلاش می‌کند ضمن تأمین مالی فعالیت‌های جاری و توسعه‌ای، از ظرفیت‌های اقتصادی دانشگاه برای تولید درآمد و استقلال مالی بهره‌برداری نماید. 
وظایف مدیریت بودجه و توسعه منابع اقتصادی دانشگاه سمنان به شرح زیر می باشد:
 
- انجام کلیه امورمربوط به تهیه و تدوین بودجه دانشگاه.
- برنامه ریزی، تنظیم فعالیتها و پیشنهاد بودجه سالیانه مطابق با اولویت های دانشگاه. 
- بررسی و مبادله بودجه تفصیلی اعتبارات هزینه ای و تملک دارائی های سرمایه ای با وزارت متبوع. 
- بررسی و مبادله موافقت نامه های مربوط به فعالیت های عمرانی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور. 
- همکاری با مدیران و روئسای واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه.
- جمع آوری بودجه های پیشنهادی توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامه ها و اعتبارات مورد پیشنهاد.
- تلفیق و تنظیم بودجه های پیشنهاد شده در قالب هدف ها و خط مشی کلی دانشگاه. 
- نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هر یک از واحدها.
- دفاع از بودجه پیشنهاد شده در مراجع رسیدگی.
- ابلاغ بودجه مصوب به هریک از واحدها و تخصیص اعتبارات مصوب به واحدهای دانشگاه.
- نگهداری حساب و دفاتر اعتبارات بودجه ای برحسب فعالیت و برنامه های اجرائی دانشگاه و نظارت بر اجرای بودجه واحدها.
- مطالعه و بررسی مداوم وظایف سازمانی دانشگاه و واحدها و چگونگی گردش کار در آنها با توجه به برنامه توسعه دانشگاه.
- انجام بررسی های سازمانی به منظور برنامه ریزی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه.
- مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه به منظور برنامه ریزی و تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف دانشگاه.
- تهیه و تنظیم نمودار سازمانی (تشکیلاتی) و تهیه و تنظیم پستهای سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیت های واحدهای تابعه دانشگاه با همکاری واحدهای ذی‌ربط. 
- برقراری ارتباط با مراجع ذی‌صلاح جهت تجدید نظر و تغییرات در سازمان و تشکیلات دانشگاه.
- مطالعه و بررسی در خصوص تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پست های سازمانی دانشگاه و ابلاغ آنها به واحدها پس از تصویب توسط هیأت امنا و ابلاغ سازمان تفصیلی از سوی وزارت متبوع. 
- بررسی پیشنهادات واحدها در مورد تغییر و اصلاح پست های سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آنها. 
- تهیه و تنظیم آمارهای لازم درباره فعالیت ها، نیرو ها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهای تابعه (پرسنلی و بودجه)، به منظور اعمال نظر صحیح و منطقی در مدیریت دانشگاه. 
- مطالعه و تشخیص نیازهای آموزشی و کارآموزی کارکنان غیر آموزشی و اجرای برنامه های آموزشی برای کارکنان مزبور.
- شرکت فعال در شوراها، کمیته ها و اظهار نظر پیرامون مسائل مربوط.
- برنامه ریزی برای بهبود مستمر مدیریت و افزایش بهره وری در فرایند آموزش، پژوهش و فناوری با عنایت به شایسته سالاری، ابتکار، خلاقیت و افزایش مشارکت و انعطاف سازمانی.
- برنامه ریزی و نظارت بر طراحی، بهینه سازی و انطباق نظام های مدیریتی متناسب و مورد نیاز جهت اجرای برنامه های توسعه آموزش عالی. 
- انجام طرح های مطالعاتی مربوط به اصلاح ساختار و تشکیلات سازمانی، ساختار نیروی انسانی، فرهنگ سازمانی، سیستم ها و روش های مورد عمل در دانشگاه. 
- انجام طرح های مطالعاتی برای تعیین اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آیین نامه های داخلی دانشگاه با هدف ساده سازی و هماهنگ ساختن آنها. 
- برنامه ریزی و نظارت در زمینه بررسی سیستم ها، روشها و رویه های مورد عمل در دانشگاه و انجام اقدامات لازم در جهت اصلاح و بهبود آنها با هدف افزایش رضایتمندی کارکنان و ارباب رجوع، تسهیل در انجام کارها و انطباق با نیازهای جدید. 
- مطالعه و بررسی در امر طبقه‌بندی مشاغل کارکنان با همکاری مدیریت امور اداری و پشتیبانی و سایر واحدهای ذی ربط.
- حمایت، هدایت و نظارت بر فعالیت های بهره وری و تحول اداری دانشگاه. 
- برنامه ریزی و ارائه طریق برای بهبود روش های انجام کار و تحول اداری و بهره وری. 
- تهیه و تنظیم گزارش ادواری و ارزیابی اجرای برنامه‌های تحول‌اداری و بهره وری در دانشگاه.
- اجرای برنامه های آموزشی، کارگاه های آموزشی، برگزاری سمینار و گردهمائی در ارتباط با تحول‌اداری و بهره وری. 
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق.
 
 
 
 
 
 
 
 
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1404/08/18 - 14:28:01